Wednesday, October 9, 2019

Goodie Bag Hari Jadi ( Di tadika)

Assalamualaikum

New entri untuk harini.  Sempena hari ini hari lahir anak saya, saya nak share goodie bag yang saya buat untuk kawan-kawan ammar dja sekolah.  Sebelum tu mama nak ucap

Barakallahu fi umrik, Selamat Hari Jadi

MUHAMMAD AMMAR yang ke 5

Keberkahan untuk mu anakku. Semoga allah menjadikan ammar anak yang soleh, sentiasa dalam lindungan, dan berbakti pada mama & papa nanti.

Walaupun hari lahir dia jatuh hari ini (9/10) tapi mama papa dapat sambut Jumaat nanti 11.10.19 sebab tengah exam day and esok sesi berfoto pula,  jadi cikgu minta buat jamuan hari Jumaat.

Ok back to the tittle,  "GOODIE BAG". Bila kita nak wat goodie bag ni 1st tengok bajet "ongkos" sebab dari siti kita boleh fikir and kira-kira apa yang kita nak bagi. Ada parent nk bagi makanan or cikedis, barangan tupperware, stationery, air, roti, kek or etc. Semua ni depends pada citarasa memasing la ye.  Macam saya lepas fikir bajet saya akan pilih tema sebab saya memang macamni semua nak bertema sapa sama? Sep sikit! Then baru saya list barang saya nak beli. As contoh barang sy nak bagi

1. Stationery Set B/G
2. Cadbury Chocolate
3. Creme-o
4. Chocolate waffle

Then saya beli pula plastik bag yang ikut tema dah kmi pilih "Minecraft" . Mula2 cadang nak order je paper bag siap printing but macam biasa bila printing semua min order not more less then 50pc. Mama ni nak bajet punya pasal mama search online and found 1 seller online dalam Shoppe yang jual pelbagai produk birthday tema Minecraft. Mula la kita klik klik beli yang penting harga murah and semua la list atas beli thru online. Haha nampak tk malas nak mencari kat luar tu. Tunggu je kat rumah barang sampai.

Now best part nak membungkus, sebab ammar sendiri offer diri nak siapkan semuanya.

Here the item yang list dah beli

Ammar gigih siapkan goodie bag

Stationery set, cadbury coklat, cloud 9 waffle amd creme





No comments: